Det är lätt att ge råd till andra men svårare att ta imot dem.

Tänk om man kunde vara lite smartare ibland, nu menar jag inte något matte geni eller nåt sånt utan bara ltie smartare på livet, bara ibland lära sig av sina misstag eller nån gång då och då lyssna på någon annan än sig själv. Det är så jävla lätt att tro att man alltid vet bäst, det också väldigt lätt att tro att man lär sig av sina och andras misstag men ändå så står man där en dag och inser att man har gjort samma dumma misstag igen. Det kanske inte är så här för andra men så är det för mig, kommer jag aldrig lära mig?? Antagligen inte helt men övning ger färdighet så det är väl bara till att öva antar jag men ofta så upptäcker man mistaget när skadan redan är gjord och så sitter man där igen och undrar hur man kan vara så jävla dum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0